MF Dnes: Ústí bez tunelu? Nová koalice nezaplatí studii

11. července 2015

ÚSTÍ NAD LABEM Nové vedení ústecké radnice pokračuje v přehodnocování a rušení plánů, jež chtěla uskutečnit předchozí koalice ANO a PRO! Ústí. Nezaplatí tak studii proveditelnosti na možnost stavby čtyřkilometrového tunelu pod městem.
Nápad bývalé koalice počítal se stavbou tunelu, který by se stal součástí plánovaného přivaděče Děčína k dálnici D8. Zjednodušeně by vedl od Žižkovy ulice do Neštěmic a navazoval by na silnici I/62, která by měla být rozšířena ze dvou na tři jízdní pruhy. Náklady na jeho vybudování odhadovalo bývalé vedení města na čtyři až pět miliard korun s tím, že stavbu by platil stát. Bývalí radní na mimořádném zasedání na konci června rozhodli o zadání studie za 300 tisíc korun, která měla objasnit, zda je takový nápad vůbec reálný.
„V tuto chvíli jde o variantu, se kterou nikdo nepočítá. Šlo by o zbytečně vyhozené peníze z městského rozpočtu,“ řekl náměstek primátorky Jiří Madar z Ústeckého fóra občanů (UFO). Upozornil také, že studii měla dělat firma, která nebyla vybraná ve veřejné soutěži a měla dostat zakázku od města napřímo.
Za neefektivní označilo už dřív nápad bývalého vedení Ústí i ministerstvo dopravy. Podle mluvčího Tomáše Neřolda se po dokončení dálnice D8 na silnici I/62 výrazně zklidní doprava.
Podle bývalého náměstka primátora Martina Hausenblase (PRO! Ústí) udělali noví radní zrušením studie chybu. „Pokud vedení města rezignuje na takovéto myšlenky, tak to není krátkozrakost, ale slepota. Pokud město nebude mít funkčně prorozvojově nastavenou infrastrukturu, tak se nemůže nikdy dobře rozvíjet,“ poznamenal Hausenblas. Podle něj by tunel zrychlil průjezd městem, odklonil tranzitní dopravu a zajistil průjezdnost centra i při povodních.

Zdrženlivý postoj Děčína

Zdrženlivě se k nápadu sousedního Ústí staví děčínská radnice. „To, s čím přišlo Ústí, se jeví jako finančně velmi náročné a nemyslíme si, že by tato varianta byla schůdná. Úplně by neřešila potřeby Děčína,“ uvedla už dříve mluvčí radnice Markéta Lakomá. Děčín si nechává zpracovat vlastní studii na tři možné varianty dálničního přivaděče, hotová by měla být tento měsíc.
Podle náměstka Jiřího Madara však zrušení studie neznamená, že by město dopravu nechtělo řešit.

***

„V tuto chvíli jde o variantu, se kterou nikdo nepočítá. Šlo by o zbytečně vyhozené peníze.“ J. Madar, nám. primátorky (UFO)

Regionalni mutace| Mladá fronta DNES – severní Čechy